Alle gør, hvad de kan
Skolen arbejder ud fra et fælles forankret børne- og læringssyn, som har udgangspunkt i tanken ”alle børn og forældre gør, hvad de kan”.
Derfor er den ligeværdige tilgang mellem skole og hjem et kerneelement. Det betyder, at evnen til at navigere konstruktivt i hverdagen, som for alle mennesker mere eller mindre er præget af kompromisser, uoverensstemmelser, glæde, sorger, spændende udfordringer, kedelige opgaver, selvtillid, fællesskab, konflikter m.fl. er et læringsmål, som vi sætter højt på dagsordenen.
Gode relationer - vejen til læring
På skolen hjælper vi eleverne med at hjælpe sig selv.
Vi har en uddannet konfliktmægler, som bl.a. giver eleverne redskaber til at tackle hverdagens uundgåelige udfordringer. Vi tror på, at det er kulturen, der sætter dagsordenen. Vi er meget bevidste om kulturens dynamiske liv, og arbejder hele tiden med at udvikle denne både fagligt, personligt og socialt.
Relationsarbejde er et centralt element i skoledriften, fordi den gode relation i sidste ende er med til at sikre optimal faglig læring.
